Ikke, ikke, ikke!

Een van de eerste woordjes die kindjes leren schrijven is het woordje ‘ik’. De letter ‘i’ is vaak geen probleem, maar de letter ‘k’ is meteen één van de meest complexe letters. Dit is voor veel kinderen dan ook een grote uitdaging.

Duizend keer het woordje ik schrijven op een schrijfblaadje is ook maar saai. Daarom heb ik een werkblaadje gemaakt met een aantal vragen op. Ze moeten hierbij enkel antwoorden met ‘ik’ als het voor hen van toepassing is. Bijvoorbeeld: “Wie gaat graag naar school?” ik! “Wie is ouder dan 7 jaar?” ik!

IMG_8941.JPGZo zijn ze toch alweer aan het oefenen, maar zonder dat ze het beseffen!

Het werkblaadje kan je hier downloaden: Antwoordblad ik

Veel schrijfplezier!

One thought on “Ikke, ikke, ikke!

Leave a Reply

